SORTIDES

BATEIG DE VELA
12 de juny de 2015

Ja ha passat!
Ha arribat la nostra darrera soritda amb l'escola. :(

Aquesta sempre és una sortida molt especial, ja que és un premi a tot el nostre recorregut al CP BADIES, i és molt emocionant i divertida.
Es junten les experiències de la navegació amb les emocions i nervis dels darrers dies. Dies que inexorablement ens van guanyant terreny i ens apropen a un final de curs que per ser el darrer, és el més especial de tots.

Aquest any hem pogut aconseguir la subvenció del Consell, i a més hem aprofitat un petit remanent que ens quedava del viatge, així que hem gaudit d'una gran experiència amb poc cost ;)

Aquí teniu unes quantes imatges que demostren lo bé que ho vàrem passar. Va ser fantàstic i estic segur que serà un bon record per a tots. Esper que us agradin.

VIATGE D'ESTUDIS
23 - 25 de març de 2015

Viatge d'estudis

Aquí tenim les primeres imatges del nostre viatge d'estudis: com a professors creim que ha estat una experiència inoblidable que els nostres alumnes han gaudit i a la vegada aprofitat per conèixer una nova ubicació, descobrir les seves possibilitats, conviure d'una altra manera amb els seus companys, conèixer els seus mestres des d'un altre punt de vista... En definitiva, una oportunitat esplèndida per augmentar la confiança en si mateixos, guanyar  en autonomia i descobrir la importància de les bones maneres en la relació amb els altres.
I a vosaltres pares i mares, gràcies per dipositar una vegada més la vostra confiança en nosaltres!
Alejandro, Maria i Jero.

Primeres fotos del nostre viatge

SORTIDA LLUCMAJOR
11 de març de 2015

Avui ha estat un dia especial
Hem anat a Llucmajor i hem fet les darreres pràctiques d'educació vial amb els "nostres " policies en Miquel i n'Alfons. Ha estat emocionant practicar tot el que hem traballat al llarg d'aquests anys, a un circuit reial, plé de senyalitzacions viàries, rotondes, pistes d'habilitat, agents senyalitzant...
Ens han donat un diploma a tots com record d'aquestes pràctiques ;)
A més hem visitat el convent de Son Bonaventura, que ens ha encantat. Hem aprés moltes curiositats de l'edifici i hem pogut veure l'evolució de l'estructura al llarg dels anys. També hem gaudit amb els caperrots, caballets i exposicions temporals que hi eren al convent. Aquí teniu algunes fotos de la sortida que esper us agradin.

Fotografía

SORTIDA PALMA
MERCAO DE L'OLIVAR I JOAN MIRO
3 de febrer de 2015

El dimarts passat vàrem anar a Palma i ho vàrem passar genial.
El primer moment del dia va ser la visita al mercat de l'olivar. Allà vàrem fer una activitat per grups, ja que hem de calcular quant de doblers ens gastaríem en fer un menú per a 30 persones!!!
Va ser un poc estressant, però ens va a agradar molt, i vàrem experimentar en una situació reial els problemes matemàtics que feim a l'aula moltes vegades.

També visitàrem la Fundació Pilar i Joan Miró i com sempre, la visita ens va resultar ben profitosa... A més de poder recórrer les seves instal.lacions, varem poder observar el taller de feina de l'artista i algunes de les seves obres més significatives!
  Als comentaris teniu les nostres conclusions:

SORTIDA SA CANOVA
12de novembre de  2014

Ja han passat dues setmanes des de que vàrem anar a visitar la finca agrícola de Sa Canova. Vàrem descobrir un munté de curiositats sobre la meteorologia i els instruments que empram per fer pronòstics sobre el temps que farà.
Aquí teniu un petit recull en imatges, del que vàrem fer aquell dia. Va ser molt divertit i esperam que us agradi tant com a nosaltres ;)
Sa Canova

SORTIDA A LA COMUNA DE VALLDEMOSSA
22 d'octubre de 2014

Ahir vàrem gaudir de la nostra primera sortida de sisè!!. Vàrem descobrir "La comuna de Valldemossa". Plena muntanya i al costat de la civilització, va ser fantàstic.
Vàrem aprendre molt sobre els antics oficis de muntanya, com vivien els naveters, carboners, traginers... i no fa tant de temps!!
Vàrem testar fruites com les "cireres de pastor", aglans... Analitzar plantes com les falgueres, alzines, i també fongs (bolets)...
Aquí teniu algunes fotos de record d'aquest dia. Esper us agradin:

SORTIDA VALLDEMOSSA OCTUBRE 2014

SA DRAGONERA

Si clicau d'amunt la imatge pdreu veure més fotos de la sortida ;)

El passat divendres 23 de maig, els cinquès de l'escola vàrem fer una visita a Sa Dragonera.
Va ser una excursió genial, ho vàrem passar beníssim, vàrem aprendre un munté de curiositats sobre la natura, i també sobre la història d'aquesta petita illa. I a més el sol ens va acompanyar durant tot el matí. Sa veritat és que és un luxe poder visitar un parc natural com aquest i tots ens vàrem quedar amb ganes de estar més temps allà. Segur que més d'un repetirà la visita. Aquí teniu unes quantes fotos de la sortida. Esper que us agradin!!!!

BICICLETADA

Ja han arribat les vacances!!!

El darrer dia d'escola és tradició celebrar-ho amb 2la bicicletada". A tercer cicle ens hem anat fins a els talaiots. En total hem fet 22km a bici. Per molt de noltres ha estat un gran repte, i tots esteim ben orgullosos d'haver aconseguit superar-ho.

A més aquest any, com l'any passat, la nostra bicicletada tenia un caire solidari. Hem volgut participar amb l'ONG "Save the children", que ens ha mostrat la situació que viuen els nins a Etiopia i la veritat és que vàrem quedar impactats. Per això hem volgut ajudar un poquet a aquestes persones que tant ho necessiten.

Ara ja descansam per agafar forces, ja que els dies que queden per concloure el curs seran ben intensos.
Bones vacances ;)

CAN GARRASECA

Can Garraseca és una possessió Mallorquina a on vàrem anar ahir, 8 d'abril de 2014. Vàrem aprendre moltes coses sobre el forn de claç, els roters, els molins... Ens va agradar aprendre com caçaven abans als conills i descobrir en pocs minuts l'evolució de tota una història humana.
A classe hem elaborat un petit text sobre alguns conceptes que vàrem aprendre ahir. Aquí els teniu. A més hem volgut penjar les fotos d'aquesta sortida tan "especial" ja que la vàrem fer amb les bicicletes ;) Així podreu veure tot el que us conatm a continuació.

Basses:
A Can Garraseca vàrem veure basses. Són forats molt grans dins la roca de la terra, que feien servir per a recollir aigua de pluja a l'època talaiòtica. Els homes i les dones bevien d'aquestes basses. També hi viuen diferents éssers vius com calàpets (un tipus de granota) i plantes aquàtiques.

Roters:
Els roters, eren gent pobre que treballava el camp i que feien les seves pròpies construccions amb pedres, i sense ciment. Per desplaçar-se ho feien amb un carro i un ase.

Forn de Calç:
El forn de calç era una torre de pedra enfonsada. Els roters feien bullir les pedres ficant i cremant molta molta llenya de dins. Després picaven les pedres per treure-lis la cal (que era molt important per ells) i amb la cal podien pintar cases i també tapar cadàvers d'animals morts.

CAIXAFÒRUM - MÒMIES

El passat dilluns 2 de desembre de 2013 vàrem visitar l'exposició sobre les mòmies que es realitza al caixafòrum de palma. Ens va agradar moltíssim i vàrem descobrir un munté de coses sorprenents sobre les mòmies i les costums egípcies. Si teniu oportunitat us recomenam que la visiteu perquè l'entrada és gratuïta i quedarà fins al gener.
Després hem fet un recorregut per la ciutat cercant figures geomètriques que ens envolten i que moltes vegades ni som conscients. Ha estat molt entretingut i hem aprés molt. Amb aquestes imatges farem un bon muntatge que us mostrarem més endavant·
Aquí teniu qualque foto de la nostra sortida. Esperam que us agradin:

MOMIES

I aquí una petita sorpresa per sa nostra estimada Conchita ;)

SALOBRAR DE CAMPOS  6-11-13

Bon dia a tots.
Ahir vàrem gaudir de la nostra primera sortida d'aquest tercer cicle. Vàrem descobrir la zona des Salobrar de Campos.
Molt de noltres ja coneixíem la zona però va ser sorprenent veure amb "nous" ulls a les aus que habiten aquelles bases.
Va fer un dia assolejat i amb poc vent, i a més várem tenir la sort de poder veure als "flamencs" en plena migració cap al nord d'Àfrica, "avisadors", "aguiles peixeteres", "becs d'alenes"...
Observar com s'extreu la sal marina, passejar per la platja d'es Trenc pràcticament sols per aquell paisatge... i tot amb els nostres amics com companyia.
En resum, ha estat un dia genial :)
Aquí teniu qualque foto d'aquesta sortida, esper que us agradin

1. Me va encantar se sortida va ce molt guayyyyyyyyyyyyyyyyy
    Emily

2. La sortida de SALOBRAR DE CAMPOS me va agradar molt perque varem veure els flamencs que no son animals habitual de veure aquí en Mallorca i lo que mes me va agradar va ser la sal , els flamencs i estar tot el rato amb els prismatics i tambe riguent amb N´ Edu

3. Hola Alejandro soc n´ Auba ,te dic, va ser una xulada la sortida peró tots varem acabar com un tomate amb la calor que feia i lo molt que caminavem . Va ser genial anar alla a veure aus que jo no havia vist mai i els flamencs me varen inpresionar per qué mai casi ningu a vist flamencs a Mallorca.va ser genial:)

4. Hola Alejandro soc n´ Alex te de dir que mo vaix pasar molt be, a la surtida de ses selinas. Em la mava vida baix beure tanta sal en muntañes. Ademes me va agradar molt caminar tota la playa descals.

5. Anònim ha dit...
    Hola som n'Ariadna.
    La excursió m'haq agradat, lo que vaig aprendre es,que les cries de flamencs son de color gris no com els grans que son roses, y ademes que en es llac i havia unes plantes especials a les que la sal no les afectava

6. Hola soc na Maria me va agradar molt la excursio ,perque vaig veure coses noves i tot va ser molt divertit pero lo que mes me va agradar va ser les vistes va ser tot molt bonic, veure coses tan boniques me va agradar moltissim.

7. Hola sóc n'Auba i vull dir que la bicletada va ser molt xula ,tots varem está molt cansats peró bueno al menys nos lo varem pasar bé jugant i alguns que lo tenc que dir jugaven a la "bolleta" peró jo no ni cas amb aquest joc de la botella per jo es una cosa que encara no pareix adequat el joc bueno resumint la bicicletada me va encantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

8. LA BICICLETADA
    Hola soc en Marc García, ara os contare que tal en va anar la bicicletada.
    Va ser cansina pero em va agradar bastant, trob que va ser un poquet rara perque a molta gent, exactament ``43´´ personas se li va romper la bici o va tenir dificultats, censé cherrar dels animals morts que trovarem pel camí
    VA SER MOLT RARA :)

9. Hola Soc Na Maria i m' agradat molt l'excursio va ser tot molt divertit sobretot anar amb vaixell pero crec que varen estar molt poc temps a la barca pero iguament va ser tot molt divertit

10. Bon dia som na Silvia el que mes m'ha agradat ha estat beure a las sargantanas.

11. Hola soc n'Ariadna la excurció hem va agradar molt, va ser molt divertida, la part que més hem va agradar va ser quan anabem en el vaixell amb els giris, les sargantanes molt divertides aquesta a estat una excurció molt chula
    adeuuuuuuuu :)

12. Hola sóc en Marc Garcia

VAREM ANAR A LA DRAGONERA

I em va encantar anar amb vaixell

SI NAU A CABRERA M´APUNTARE

13. Hola soc Àlex Puigdemont ma agradat molt la excursió i mos o varem passar molt ve tots varem anar menys se professora de cinquè.

14. Hola, sóc na Maria García.
    Jo trob que n'Alejandro és molt bon fent fotos, i que en Sergio surt molt bé especial ment en la primera foto.
    La sortida m'ha agradat molt perquè: he aprés moltes cosses; l'illa és molt bonica i acollidora; i perquè m'he divertit molt amb els meus companys

15. Hola sóc na Clara, el que mes em va agradar de la visita a la FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ va ser el quadre dels 3 cavalls. Era un quadre que va comprar en un mercadet i el va pintar per damunt, el va fer surrealista.

Adéu.

16. Hola soc na Desiree y a jo el que més hem va agradar de la sortida a Fundació Pilar i Joan Miró va ser quan varem entrar al museu i varem fer l'activitat de posar un postic a un lloc on llevares una cosa on posaries una i que falta al museu

17. Hola soc na Maria Mas
    La sortida de Pilar i Joan Miro va ser molt divertida.El que mes me va agradar va ser cuan varem anar al mercat del olivar va ser molt divertit :D Tambe me varen agradar molt els cuadres de en Joan Miro

18. Hola, soc na Marí.

L' excursió ha estat molt divertida, he après a fer-ne un monte de nusos. I a la barca m'ho he passat molt bé amb na Eliana y na Rebeca, ens varem banyar un munte.

Moltes gracies a n' Alejandro i a na Jero per frer-nos aquesta excursió.

19. Hola, jo voldria dir que la excursió va ser una experérencia extraordinaria ja que va ser la ultima excursió que varem fer, varem poder disfrutar de la mar i de la navegació.

Graciés profes per aquesta aventura.